Hejdå del 3

Ja, nä alltså tittar man tillbaka på blogginläggen så verkar det ju som att jag borde vara i USA just nu, eller hur? Spoiler alert: Jag sitter hemma hos några släktingar i Malmö. Mycket har hunnit hända sen senast, så jag har inte hunnit/orkat blogga något, men räds ej, idag beger jag mig över Atlanten! Så vi kör en snabbgenomgång av vad som har hänt sen förra inlägget!
 
Lördag: Hejdå-middag med släkten, samt en kompis, för det var ingen annan som kunde komma, haha. Vi åt god mat och fika, och jag fick berätta allt om min familj ett par gånger till, och sen var det dags att säga hejdå, och ett par tårar kikade fram. Överlag kändes det ändå bra, det som ska bli jobbigast är nog att inte få träffa alla småkusinerna, de kommer ju hinna växa upp så himla mycket nu när jag är borta! Fick även lite småprylar att ta med mig till USA, samt det sista svenska godiset att äta innan avresa!
 
Söndag: Jag begav mig till Växjö för att gå på en konsert som heter Från Broadway till Duvemåla med en kompis! Det är en föreställning som har varit på turné flera gånger, detta var min fjärde gång. Det är ett antal musikalartister som sjunger låtar från musikaler, och de är så sinnessjukt duktiga! Denna gången satt vi längst fram, och var defintivt mest hypade, medan resten av publiken var typ 60+. Efter konserten brukar artisterna alltid komma ut och prata med publiken och sälja skivor och grejer, så vi började med att hålla oss lite på avstånd för att de flesta skulle hinna gå, och sen gick vi fram och pratade med de. Fick kommentarerna "Vi såg er i publiken, ni såg ut att ha det riktigt bra", samt "Visst har ni varit här innan?". Jodå, det kan hända...
 
 
Måndag: Relativt lugn dag faktiskt, dubbelkollade papper och gjorde listor och allt möjligt. Gick på bio med Tove på kvällen och såg Captain Marvel för tredje gången (absolut värt det!)
 
Tisdag: Ännu en lugn dag, så passade på att titta på lite serier. Kvällen bjöd på hejdå-middag på resturang med mormor, vilket var så mysigt! 
 
Onsdag: Jag begav mig tillbaka till Växjö med Tove för att hälsa på Ida, gick på karaoke och hade det superroligt!! Eftersom Tove har varit på vift i några månader så var det alldeles för längesen vi träffades vi tre, så det var en välbehövlig kväll <3
 
Torsdag: Åkte hemåt igen, och på kvällen gick jag och Tove på filmquiz på en resturang, där vi kom 4:a (!!) av typ 20 lag. Vi var ganska stolta faktiskt.
 
Sen kom fredagen, den mytomspunna dagen som jag nog aldrig kommer glömma, då jag satt i telefon i ca 3h totalt, och hade ett mindre sammanbrott. Jag skulle alltså ha rest igår eftersom jag skulle gå en extra körkurs, men för att göra en lång historia kort; postkontoret gjorde fel med mitt pass, så jag reser idag istället. Jag ska dela med mig av den långa historian också, men den får sitt egna inlägg!
 
Men på kvällen på fredagen så var jag i alla fall inne i stan och hade en sista kväll med vännerna. De dryga gullungarna höll tal och gav mig en länk till en google drive-mapp där de hade lagt in bilder på oss från de senaste åren! Så himla fina!! Vi pratade och spelade spel och hade det helt underbart och fy vad jag kommer sakna dem! Det var verkligen det perfekta avslutet på förberedelserna innan flytten till USA!
 
 

Kommentera