Manhattan Tour

En av dagarna på Orientation fick vi alltså möjlighet att åka till Manhattan för en guidad tur. Jag visste ju redan innan att jag skulle bo nära Manhattan, men jag tänkte att jag kommer nog aldrig lägga pengar på en guidad tur själv, så jag kan lika gärna åka på den nu med alla andra au pairer! Jag hade även turen att min värdfamilj betalade för den, vilket verkligen var supersnällt, för den var inte billig...
 
Vi åkte med två bussar ner till Manhattan, och trafiken ner var helt sinnessjuk, så det tog längre tid än väntat. När vi kom ner hoppade en guide på vår buss, och vi körde genom Manhattan (är för övrigt så imponerad av de som vågar köra igenom Manhattan, jag skjuter mig hellre i foten än att försöka mig på det) medan guiden berättade om de olika byggnaderna vi åkte förbi. Guiden var riktigt bra, hon kom med några riktiga guldkorn till kommentarer när vi körde genom kaoset i staden. Fick bland annat höra "This is one of Donald Trump's ugly buildings", "This building is also Donald Trump's, but it's actually quite beautiful because Trump didn't build this one", "One of Donald Trumps' gross sons lives in this building", och "This hotel across the street is much nicer because it doesn't have Donald Trump's ugly name on it".
 
 
Efter ett tag stannade vi utanför Rockefeller Plaza, och åkte upp till Top of the Rock, och herregud vilken utsikt! När vi var där hade det blivit mörkt, så man såg ljusen från byggnaderna hur långt som helst, vilket var riktigt coolt! Någon gång hade jag nog gärna åkt tillbaka för att se utsikten vid solnedgången, det kan jag tänka mig är riktigt mäktigt.
 
 
Efter en stund uppe på 70:de våningen rusade vi ner igen, och kördes till Times Square, där vi fick vandra fritt en stund. Jag har varit i New York tidigare, men hade nästan glömt hur coolt det är att gå runt på Times Square när det är mörkt ute. Ja, det är helt absurt mycket folk, och det kryllar även av människor i dåliga kostymer som försöker få pengar av lättlurade turister, men jag älskar det. Jag älskar att stå och stirra på billboardsen tills man ser en film eller tv-serie man själv tittar på, man känner någon sorts stolthet, typ? Jag lyckades bland annat få en glimt av en Captain Marvel-reklam, vilket var riktigt kul. Fick även smygtitta på några teatrar som jag defintivt kommer besöka för att gå på musikal under mitt år, och så Disney Store såklart, som står redo och väntar på mig när jag har några timmar att göra av med. Jag är verkligen så redo för att besöka Manhattan så mycket jag kan under det kommande året!
 
 

Kommentera