En sista musikal

 Vet ni vad?? Jag är hemma igen. Herregud vad konstigt. Men jag har ju faktiskt en 3-4 inlägg kvar om saker jag hittade på i USA innan allt gick åt skogen, så jag tänker fortsätta på det spåret. Heh.
 
Jag gick och såg Dear Evan Hansen en tredje gång, för jag behövde ju utnyttja de där biljetterna som jag köpte med mina föräldrar men som var till fel vecka. Jag lyckades sälja de andra två via diverse facebook-grupper, tack gode gud för det, men jag behöll den tredje för jag ville så gärna se Jordan Fisher som Evan! 
 
 
Det sket ju sig lite dock när jag satte mig ner i teatern och kollade igenom min playbill och hittade lappen där det stod att Jordan Fisher inte skulle vara med i kvällens föreställning. Alltid ska jag ha sån otur med just Dear Evan Hansen! Istället fick jag se Josh Strobl, som jag inte hört någonting om faktiskt, så det skulle bli kul!
 
As usual, jag lipade, alla var fantastiska. Jag kanske missade Jordan Fisher men Josh var gryym som Evan! Upptäckte efteråt att han är 21 år gammal och kände mig lite värdelös. Jag fick också ÄNTLIGEN se Jessica Philips som Heidi, hon var helt fantastisk, defintivit min favorit-Heidi av de jag sett, och så fick jag se nya Connor, David Jeffery, som också var superbra! Stage door nästa!
 
 
Har alltså sett den här skiten tre gånger nu, men Ivan Hernandez måste nog vara den enda som varit med alla tre gånger och kommit ut till stage door alla tre gånger. 
 
 
Efter detta var ju min plan att jag skulle försöka mig på Dear Evan Hansen en till gång, för jag ville verkligen se Jordan Fisher också, men spoiler alert; det hann jag inte med, för sen stängde Broadway ner pga Corona! Så detta blev, utan att jag visste det vid tillfället, min sista Broadway-musikal under denna tiden (Jag vägrar säga sista Broadway-musikal punkt, för jag ska fanimej komma tillbaka och se fler Broadway-musikaler). Ingen dålig musikal att ha som sista, men det är ju såklart skittråkigt att jag inte hann med fler. Jag hade ett par jag hade sparat till de sista veckorna. Jag hade till exempel planerat att se både Hadestown och Moulin Rouge, och sen skulle jag ju se någon av klassikerna som gått länge, Wicked eller Phantom of the Opera eller The Lion King! Jag såg ju liksom bara ganska nya musikaler, haha. Men det sket sig. 
 
Totalt samlade jag på mig 16 playbills under året, men såg totalt 19 föreställningar (Drunk Shakespeare, Welcome to the Woods: A Midsummer Night's Dream och Radio City Rockettes A Christmas Spectacular gav inga playbills), vilket i sin tur blev 13 olika produktioner (såg Dear Evan Hansen 3 gånger,  The Prom 3 gånger, Waitress 2 gånger och Frozen 2 gånger), om jag räknat rätt. Men det tror jag att jag har. Det är ju ändå en helt acceptabel samling. Men oavsett kommer jag sakna Broadway, och alltid vara lite bitter att jag inte fick ett ordentligt hejdå.

Kommentera