The Color Factory

En vanlig tisdag med lite härligt regnigt februari-väder begav sig jag och Tanara in till city för att gå på ett ställe som heter The Color Factory! Hemsidan beskriver det som en interaktiv utställning med fokus på färg, och det var verkligen såå kul. Det var en massa olika rum man gick igenom, där varje rum på någon sätt hade något med färg att göra, och så fick man äta sötsaker och ta med sig lite souvenierer hem också. Det är också en sått där ställe som verkligen är gjort för att instagrammas, där fanns fasta kameror som tog bilder åt en så man slapp göra det själv, men man fick såklart ta hur mycket bilder själv man ville också. 
 
Där var allt ifrån färgade knappar där man skulle välja den som tilltalade en, badbollar som flög runt i luften som man liksom bara skulle stå bland och känna in, en slags frågesport där man skulle svara på frågor om sig själv som tillslut ledde en till ens egna specifika inre färg, och där var disco-rum och bollhav och cirkeldiagram om hur det är att bo i New York. Vi fick äta mochi-glass och macarons och godis, göra färg-porträtt av varandra och spela terser på instrument. Det går liksom inte förklara mer än så, så jag slänger in lite bilder och så får ni försöka tolka dem. Det var i alla fall hur kul som helst, och om någon skulle befinna sig i New York så är det verkligen något jag rekommenderar! Tips är att boka tid typ så fort de öppnar, inte alls mycket folk då.
 
 
Vi avslutar detta inlägget med en liten inflikning, för KAJSA VAD I HELA FRIDEN HAR DU GJORT MED DITT HÅR??? Jo juste ja. Jag har börjat ha det lockigt hela tiden nu. Och så klippte jag det. Och färgade det lite också. Det blev lila. Men sen ska jag också säga att det är inte lila längre, det här var ju ett tag sen. Det gick väldigt fort, för jag kanske råkade använda ett balsam som inte var superbra för färg. Så nu är jag blond istället (obs, inte helt blond, har en balayage). Tråkigt, för jag gillade den färgen jättemycket! Kommer nog göra om det när jag kommer hem, hade tänkt göra det här hos samma frisör igen, men de har ju stängt nu, och jag tror inte de kommer öppna innan jag åker härifrån. Men men, det var fint ett tag i alla fall.

Kommentera