Frozen nu och Frozen då

Caissie Levy och Patti Murin skulle sluta i Frozen. Och förra gången jag var och såg Frozen (vilket jag när jag skrev detta upptäckte att jag nog inte bloggat om??? Hur hände det?? Men iaf, jag såg Frozen för ett par månader sen) så var inte Caissie Levy med, och jag ville väldigt gärna se henne, och också väldigt gärna se henne och Patti tillsammans. Det började närma sig deras sista föreställning, och det fanns i princip aldrig biljetter i tkts-båset längre, så jag började fnula på hur jag skulle undvika fullprisbiljetter. Och då, som en gåva från ovan, vann jag lotteriet. Så jag drog mig för att se Frozen.
 
Man vet ju aldrig vad man får för plats när man vinner lotteriet, oftast är de väl inget att skryta om, men jag hamnade himla fint på andra raden. Visserligen väldigt långt ut i kanten så att jag inte såg en hörna av scenen, men ändå mycket bra plats! Med tanke på vad jag betalade för den ska jag inte klaga. Dock upptäckte jag när jag satte mig ner med min Playbill och började bläddra att självaste Patti Murin visst inte skulle vara med! Suck... Nåja, jag hade ju ändå sett henne en gång redan, och istället skulle jag få se hennes standby som jag hört massa fantastiskt om, så jag var ändå taggad!
 
 
Hon var också helt fantastiskt, likaså hela casten. Koreografin i Frozen är helt makalös, så vacker, och jag älskar ju musiken, och åh, den är bara så bra. Och det här är ju en sån show som lockar mycket barn till publiken, och jag älskar verkligen att höra hur alla reagerar under föreställningens gång, typ när Olaf kommer ut på scen första gången, eller de förvånansvärt många flämtarna när Hans inte kysser Anna. Och precis innan föreställningen börjar, när en röst i högtalarna ber folk att stänga av sina mobiltelefoner, så hälsar de även välkommen till "alla som är där för sin första Broadway-show", och båda de gångerna jag nu varit och sett Frozen har jag blivit gråtig av att höra det. Så fint ju, alla dessa barn som får chansen att se live teater!! Älskar verkligen <33 Och på tal om barn, och att bli gråtig, dessa förbannade ungar som spelar unga Anna och Elsa?? Deras talang!! Deras glädje!! Blir gråtig bara av att tänka på dem. Så himla duktiga.
 
 
Ute vid stage door var det tyvärr inte så många som kom ut, men jag fick i alla fall träffa Aisha Jackson som då spelade Anna, och så Kevin del Aguila som spelar Oaken! När jag skulle ta min bild med Kevin gjorde han Oakens lilla "yoo hoo!", och eftersom jag brukar fota med live-bilder så har jag nu en himla trevlig video av den stunden, hihi. Jag slänger även in bilder från förra gången jag såg Frozen som jag då tydligen inte har bloggat om (då vann jag också lotteriet men satt allra längst upp hehe), då jag träffade Noah J. Ricketts som spelar Kristoff, och Ryann Redmond som spelar Olaf!
 
 
Så nä, jag missade tyvärr chansen att se Caissie Levy och Patti Murin tillsammans i Frozen, och jag fick aldrig träffa Patti Murin vid stage door (dock träffade jag ju henne på Broadway Flea, och det mötet är jag mer än nöjd över), men jag har ju ändå fått se båda varsen gång! Nu är jag supertaggad på att få se Ciara Renée och McKenzie Kurtz som spelar Elsa respektive Anna just nu, men vi får väl se om det är något jag hinner med!
 
 

Kommentera