Mello-lunch och gråtbio

 
Som den stolta svennen jag är så var jag ju tvungen att titta på Melodifestivalen. Jag missade visserligen alla deltävlingar och andra chansen, men finalen, den skulle jag tamejfan se! Och det visade sig att några andra stolta svennar hade anordnat så att finalen skulle visas på en bar på Times Square, så dit begav jag mig. Frågor på det?
 
 
Det var superfint väder ute. En del hade väl tyckt att det är onödigt att sitta inomhus när det är så fint väder. Jag är inte en sån person.
 
 
Det blev golunch och en drink på det också. Varför inte liksom?
 
 
Det var ett par riktigt roliga timmar. Vi klarade oss utan jättemånga tekniska problem, det är ju alltid trevligt. Baren var fylld av mestadels medelålders-par som var orimligt taggade och defintivt skrek högst när deras favoriter framträdde. Alla andra där hade nog också sett deltävlingarna, för de verkade kunna låtarna. Jag hade ju då inte hört en enda låt innan. De stora favoriterna baserat på ljudvolymen i baren verkade vara The Mamas, Dotter, Anna Bergendahl och Anis Don Demina. I den ordningen. Det var mycket hurr när The Mamas vann. Så mysigt. Och lite skönt att sitta och höra svenska i ett par timmar!
 
Efter Mello gick jag och köpte mig jeans, och sen tyckte jag att jag skulle spendera ännu mer tid av den här soliga dagen med att sitta inomhus, så jag gick på bio. Såg Pixars nya film, Onward (Framåt heter den visst på svenska, det fick jag googla). Den var helt fantastisk, Pixar kan ju verkligen inte göra fel. Lipade som en bebis. Rekommenderar starkt!
 
 
Kolla vilket lättsamt inlägg det blev? Tänkte komma med lite variation från mina bibels-långa inlägg med flera tusen bilder :)

Kommentera