HALLÅ DET ÄR DREW GEHLING

Vet ni vad som är jättebra att göra när man försöker spara pengar till en resa? Gå på musikal. För musikaler är inte alls dyra. Nej nej, inte alls.
 
Waitress, som jag såg på min födelsedag i år, ska stänga i början av januari, och jag var lite sugen på att se den igen. Och nu de sista veckorna så kom Drew Gehling, som var den första som spelade Dr Pomatter på Broadway, tillbaka till rollen! Jag som började tycka om Waitress när den öppnade och liksom bara kunde lyssna på albumet och se de klipp som fanns på youtube har ju sett och hört Drew Gehling som Pomatter en hel del, och jag älskar verkligen honom i den rollen, så när han nu skulle komma tillbaka till rollen var jag tvungen att gå och se honom. 
 
Men inte nog med det, nej nej. Ibland brukar Waitress ha någonting som kallas för Cast Album Karaoke, vilket är när man efter föreställningen får stanna kvar om man vill, och så lottar de personer som får komma upp på scen och sjunga låtar ur musikalen. Det här är också något som jag verkligen har velat gå på, men det har alltid varit på så dumma dagar, men nu skulle det vara en dag jag kunde gå! Så när jag liksom hade chansen att se Drew Gehling och gå på cast album karaoke samma dag, då var jag tvungen att gå. Oavsett hur mycket jag egentligen behöver spara pengar. Jag hade faktiskt en rabattkod, så det så.
 
 
Det var himla kul att se en vanlig föreställning av Waitress, till skillnad från förra gången jag såg den när det ju var Jeremy Jordans sista föreställning och alla var lite extra känslosamma. Och wow vad kul det var att få se Drew Gehling! Det märktes verkligen hur bekväm han var i rollen, jag kan bara föreställa mig hur det är att komma tillbaka till en roll man gjort innan. Jag måste också berätta om en rolig sak som hände. I en scen är Jenna hos Dr Pomatter för en undersökning, och han skriver ner någonting i ett block, river av pappret, och i scenen så tappar han lappen och den flyger runt i luften medan han väldigt klumpigt försöker få tag på den innan han lyckas, för att tillslut ge den till Jenna. Denna gången däremot fick han inte riktigt tag på lappen, utan råkade vifta ut den i publiken, och han slängde sig på golvet för att försöka nå den, men lyckades inte. Han sträcker sig sedan till personen i publiken som fångade lappen för att försöka få tillbaka den, men hon har bestämt sig för att behålla lappen, haha. Så både Drew och Kat (Katherine McPhee, som spelade Jenna) börjar ju skratta, och Drew säger skämtsamt irriterad "I guess I'm gonna have to write a new one!". Tycker alltid det är så kul när såna saker händer, och man får se hur skådisarna reagerar, det är ju lite det som gör live teater så himla kul!!
 
Efter föreställningen var det ju då en massa människor som stannade kvar i teatern, alla fyllde upp platserna längre fram som nu lämnades tomma, och efter en liten stund kom Drew och Kat, som skulle hålla i karaoken, tillbaka ut på scen! De introducerade snabbt hur det skulle fungera, och sen började de lotta de som skulle få komma upp och uppträda. Man hade alltså innan föreställningen och i pausen kunnat skriva upp sig med namn och vilken låt man ville sjunga, och dessa lapparna var nu samlade i en liten tygpåse. Och ja, jag skrev ju definitivt upp mig. Inte för att låtarna från Waitress är de lättaste att sjunga, men får man chansen att sjunga på en Broadway-scen måste man ju ta den. Jag blev tyvärr inte lottad, men det var hur som helst sååå kul att vara där ändå! Flera var superduktiga, vid ett tillfälle var det en tjej som sjöng helt makalöst, så några andra skådisar som hade varit backstage kom ut på scenen bara för att få se vem det var som sjöng. Det var också så himla kul att se allas reaktioner när de gick upp på scen och liksom insåg att de nu skulle sjunga på en riktig Broadway-scen. Så häftigt!
 
 
Efter karaoken drog jag mig ut till stage door, nu visste jag ju att det inte var så många som skulle komma ut eftersom de flesta inte hade stannat för karaoken, men jag ville verkligen träffa Drew, och det gjorde jag! Han var så trevlig, vi pratade lite om hur det är att komma tillbaka till en roll som han var med och skapade. Jag träffade också Kat McPhee, Jessie Hooker-Bailey som är med i ensembeln, och så Delaney Quinn, en 5-åring som är med i några minuter i slutet, och hon var så gullig! Så himla exalterad när hon kom ut till stage door, och signerade allas program som ett proffs. Nu går vi ju verkligen in i bästa säsongen för stage door-bilder också, när man har en miljard lager på sig för att inte frysa ihjäl. Nåja!
 

Kommentera