2 veckor i ett inlägg

Nu har vi passerat 3-månadersstrecket hörni!! Gud vad märkligt... Verkar innebära att jag nu har kommit in i vardagslivet och inte äventyrar lika mycket, vilket alltså betyder att jag inte har lika mycket att skriva om, haha. Sen har det faktiskt även varit ett par ganska tunga veckor, så jag har inte riktigt haft tid att gå igenom bilder eller hitta på något kul att skriva om! Men vi kör en genomgång av vad som har pågått sedan jag skrev senast!
 
Samma dag som mitt senaste inlägg kom hade jag varit på Broadway in the Boros i Queens, men det kommer få ett eget inlägg, förhoppningsvis denna veckan! Helgen direkt efter var en lugn hemmahelg för det mesta, jobbade lite sporadiskt pga konstig helg. På söndagen fick jag dock en liten klump ledig tid, precis då Pride-paraden var på gång på Manhattan, så jag drog på mig min regnbågskeps och åkte in till storstaden för att titta! Jag hann bara vara där i 45 minuter ungefär, men herregud vad kul det var. Världens bästa stämning, så mycket glädje och kärlek överallt. Jag hade även på mig min "We're all lesbians"-tröja (merchandise från The Prom!), och jag fick flertalet komplimanger för den, bland annat "Best shirt I've seen so far!", hihi. Bästa 45 minutrarna på länge.
 
 
Veckan därefter var första sommarlovsveckan för U, som kommer gå på olika camps i princip hela sommaren, men inte just den veckan, så då fick jag hänga med henne under dagarna. En av dagarna åkte vi till Prospect Park Zoo (stor hit!), en annan gick vi till poolen och badade (sämsta dagen för det dock, var svinkallt och inte alls kul, men på något sätt lyckades jag ändå bränna ryggen...), och en tredje bakade vi chocolate chip cookies! Sen var det ju även 4th of July, vilket blev en helt vanlig hemmadag för oss. Min värdmamma hade precis varit på förlossning, så hon var så klart trött, och jag var också supertrött efter den långa vecka med barnen, så vårt firande blev hämtmat och film! Jag satte på livesändningen av Macy's officiella 4th of July-fyrverkerier på tv:n, och så såg vi en del från vår lilla trädgård också. Så det blev en väldigt lugn, men supermysig 4th of July här!
 
 
När helgen kom åkte värdfamiljen iväg, så jag var ensam hemma! Passade på att köra videosamtal med Tove och Ida där hemma, vilket var mycket välbehövligt. Sen blev det lite sista minuten-utflykt, då jag åkte in till storstaden och såg Spider-Man: Far From Home på bio (så bra!!), och därefter gick raka vägen och såg pjäsen Burn This på Broadway. Min första vanliga pjäs! Tyvärr hade jag lite huvudvärk, och pjäser kan vara lite svåra att titta på, så hade det inte superroligt, men den var bra ändå. Fick se en av mina favorit-skådisar Brandon Uranowitz, och så Keri Russell och Adam Driver också, det var himla roligt. Alla utom Adam Driver kom ut till stage door, man fick inte ta några bilder med skådisarna, men jag har min signerade playbill och minnena i alla fall <3
 
 
Veckan därpå hade U läger, så det blev lite lättare dagar och lite mer fritid för mig. En av kvällarna drog jag mig ut till staden igen för att gå på musikal, och jag såg... The Prom! Till mitt försvar hade jag tänkt se något annat, men jag kom ifrån huset senare än planerat, så när jag kom till tkts-båset efter klockan 7 fanns det inte så många alternativ, då de flesta musikaler går klockan 7, och en del går klockan 8. De som gick klockan 8 den dagen var Phantom of the Opera, Chicago och The Prom. Och visst hade det varit superkul att se Phantom eller Chicago, men jag känner att jag har massa tid att se dem, men The Prom har jag bara knappt en månad till på mig att se, så det blev den! Men jag är sååå glad att jag valde den, det måste ha varit en av de bästa musikal-besöken jag haft faktiskt. Jag vet inte vad det var, men denna publiken var heeelt fantastisk, det var den bästa stämningen jag varit med om, och jag hade löjligt bra platser??? Det var dessutom sååå många understudies den dagen, så jag fick bland annat se Kalyn West som Alyssa, Josh Lamon som Barry, och så nya Mr. Hawkins också, Michael Genet! Alla var heeelt fantastiska, det är så kul att se hur olika skådisar tolkar rollerna, och jag kunde inte vara mer glad över att jag fick se alla som var där den kvällen. Gick självklart ut till stage door och pratade lite med skådisarna och tog lite bilder i duggregnet. Måste ge lite extra cred till Michael Genet som var sååå trevlig! Han stannade verkligen upp vid varje människa och pratade med dem och gav de all sin uppmärksamhet. Förstår ju såklart att alla inte har möjlighet/vill lägga sin tid på det, men det är alltid kul när någon ger en lite extra tid!
 
 
Sen kom helgen, vilket betydde att barnens pappa kom hem igen efter några veckor bortrest! Det viktigaste med detta enligt U var ju dock att nu kunde hon äntligen visa sin pappa Mamma Mia, vilket vi gjorde så snart som möjligt. Jag visade Mamma Mia för henne för bara en månad sen, strax efter han åkte faktiskt, och hon blev direkt BESATT. Vi har nu sett Mamma Mia 5 gånger och Mamma Mia: Here We Go Again 3 gånger. På en månad. Hon vill, citat "see it so many times until I can say the entire movie". Allt hon vill är att lyssna på soundtracket. Vi har lärt oss koreografin från slutet av Dancing Queen. Jag hör henne mumla repliker hela dagarna. Jag har skapat ett monster. 
 
Sen har vi kommit till denna veckan, då U inte har läger längre, men hon hänger med sin pappa hela veckan, och jag har Z de dagarna hennes andra nanny inte är här, så det är som vanligt. 
 
Jag har även under de här veckorna hunnit bokat en resa till New Orleans, avbokat nämnda resa till New Orleans, och bokat ett ny resa till Chicago. Jag har min hel-lediga helg denna kommande helg, och dessutom tre dagar till efter den, så jag tänkte att jag måste ju självklart åka iväg någonstans. Planerade in att åka till New Orleans, bokade allting, och sen kom de här fina nyheterna att det var en liten storm där, och den verkade inte vilja försvinna, så det blev nya planer i sista minuten, och jag åker istället till Chicago på lördag! Lite surt för jag blev sååå taggad på att åka till New Orleans, och jag kommer definitivt boka om den resan så snart det passar, men jag ska nog hitta på något kul i Chicago istället!
 

Kommentera