Stars in the Alley

Nu blir det visserligen lite fel ordning på inläggen här va, men ska jag vara helt ärlig så kommer det nog bli så en hel del, haha. Det var helt enkelt lättare att fixa med bilderna från DC än de från Stars in the Alley så jag gjorde klart de först!
 
Så, i fredags när jag tack gode gud var ledig, var det en gratis Broadway-konsert utomhus i Shubert Alley på Manhattan som heter Stars in the Alley, som jag ju självklart var tvungen att gå på! Jag hade räknat med att det skulle vara en del folk, så jag ville komma dit tidigt. Jag var där ca 1 1/2 h innan det skulle börja, och kön var löjligt lång redan! Men jag behövde bara stå och vänta i typ en kvart innan de öppnade grindarna, och horden av musikal-fans tryckte in sig i det lilla utrymmet mellan Shubert Theatre och Junior's Restaurant. Jag lyckades ändå komma hyfsat långt fram, men för långt bak för att få några vettiga bilder, då det var ett ganska stort utrymme precis framför scenen som var reserverat för press. 
 
Timmen jag behövde stå och vänta gick faktiskt relativt snabbt, de hade frågesporter med musikal-tema, och så fick man se några av numrenas soundcheck, vilket var kul! Så jag fick se ett par nummer två gånger, hihi. De delade även ut små lotter där man kunde vinna priser, där högsta priset var VIP-biljetter till Tony Awards, vilket ju inte låter så dumt. Så ni kan tänka er vilket smärre hjärtattack jag fick när det stod "You won" på min lott, innan jag såg att det stod "A pair of sunglasses"... Så jag är nu stolt ägare av ett par solglasögon med United Airlines logga på, haha. 
 
Konserten bestod av ca 25 musikalnummer, från alla (??) musikaler på Broadway just nu, och den var så himla bra!! Alla tar ju verkligen fram sitt bästa för det här för att locka publiken till att köpa biljetter. Fick höra allt ifrån de populära Music of the Night från Phantom of the Opera, The Wizard and I från Wicked, Hakuna Matata från The Lion King, till nummer från de nya musikalerna, som The Prom, Be More Chill och Beetlejuice! 
 
Min absoluta favorit var ju självklart The Prom, jag fick nu se original-Emma sjunga You Happened, vilket var så kul!! Hade också himla tur att jag fick se när de soundcheckade numret, då de gjorde ganska mycket av den danstunga koreografin på den lilla scenen, vilket de inte gjorde under den riktiga konserten! De blev antagligen tillsagda att inte göra det då koreografin är ganska studsig, vilket gjorde att scenen hoppade lite väl mycket för musikerna som satt precis bakom, haha. Så jag är himla glad att jag fick se både varianterna!
 
Är också superglad att jag fick se de som just nu spelar huvudkaraktärerna i Dear Evan Hansen sjunga Only Us! Hon som spelar Zoe är 19 år gammal, och han som spelar Evan är 16 år, och de var så sjukt duktiga!! Förstår verkligen inte hur en 16-åring kan ha så mycket talang i sig, Evan Hansen är en av de svåraste rollerna på Broadway just nu, och det faktum att en 16-åring kan göra den är helt otroligt. Vill verkligen se honom i musikalen någon gång! Deras framträdande blev också himla mysigt då det regnade lite lätt när de började sjunga, men precis när de två karaktärerna börjar sjunga tillsammans så tittade solen fram och scenen badade i ljus, och det var så fint!!
 
Andra höjdpunkter var Mean Girls-framträdandet, som framfördes av hon som kommer spela Janis i USA-turnén, och de hade innan denna konserten inte avslöjat någon av skådisarna som ska vara med i turnén, så vi fick se det exklusiva första framträdandet!! Hon var sjukt duktig, och jag är övertygad om att hon kommer vara en perfekt Janis! Jag fick se Frozen, som också är en av de musikalerna som ligger högst på min lista, och jag blev också riktigt imponerad av Aladdin och Be More Chill! Men alla var såklart heelt fantastiska, och jag är nu om möjligt ännu mer exalterad att se hela de här musikalerna!
 
The Prom / Be More Chill / Mean Girls / Aladdin / Frozen / Dear Evan Hansen / The Lion King / Beetlejuice

Kommentera