A (Graphic) Novel

Okej, först och främst blir det en snabbis av slutet på Philly-resan. Den skulle få ett eget inlägg, men tydligen tog jag inte en enda bild den dagen?? Jag är sämst. Men jag ville inte lämna er med cliffhangern från förra inlägget, så här kommer slutet!
 
Min sista heldag i Philly vandrade jag runt lite utan plan faktiskt! Gick och kollade i lite butiker, för varför inte, och jag kände liksom att jag hade prickat av turistattraktionerna som jag ville se. Lyssnade på podcast och bara gick runt i staden, hade det superhärligt. Hade även en superlugn eftermiddag, satte mig och läste i en park en stund och fortsatte vandra runt, köpte med mig lite middag hem och var hemma lagom till happy hour. Fortsatte prata med folk som varit på camp (skojar inte ens), och denna kvällen var det helt plötsligt en hel hög med folk från Newcastle som inte kände varandra sen innan. Kvällens aktivitet var utomhusbio, så vi vandrade bort till piren och tittade på Superhjältarna 2, hehe, och sen tillbaka till hostelet för en relativt tidig kväll då jag dagen efter behövde gå upp relativt tidigt för att ta bussen hem till New York! När jag satt och åt frukost så började jag prata med en som jobbade där, och blev så himla uppe i vår konversation och ville verkligen inte avsluta den, så satt kvar in i sista sekunden innan jag verkligen behövde gå för att inte missa bussen. Jag hann, och bussen avgick i tid och jag kom hem utan några problem alls. Måste nog ha varit den smidigaste resan jag varit med om.
 
Och nu till den egentligen meningen med det här inlägget, min aktivitet för kvällen; boksignering! Rainbow Rowell, en författare som jag läst ett par böcker av och fullkomligt äääälskar, har en serieroman, Pumpkinheads, som kom ut under månaden, tillsammans med illustratören Faith Erin Hicks, och så fort jag såg att de skulle komma till New York för bok-turnén köpte jag mig en biljett!
 
Jag begav mig till Barnes & Noble med min kamera och Moulin Rouge i öronen (albumet från den nya Broadway-musikalen, det är såååå bra, rekommenderas!!), fick mig en bok när jag kom dit, och satte mig sedan så långt fram som möjligt för att kunna få lite trevliga bilder. Eventet började med att Rainbow och Faith pratade lite om hur de fick idén till boken och hur det var att jobba med den och så, och sen öppnades det upp för frågor från publiken. Måste säga att alla som var där gjorde eventet så himla mysigt. Det märktes att de flesta var där för att de kände till Rainbow Rowell och har läst hennes böcker sen innan, och inte så många kände till Faith Erin Hicks och hennes serier, men alla var så trevliga när de ställde sina frågor!! Det märktes att många hade tänkt ställa sina frågor bara till Rainbow, men de liksom öppnade upp sina formuleringar så att både skulle kunna svara, eller om det var någon fråga specifikt om någon av Rainbows tidigare böcker så betedde sig alla som att de verkligen inte ville att Faith skulle känna sig utanför, och det var så fint! Jag bjuder här på alldeles för många bilder från frågestunden, för jag tog alldeles för många bilder och om jag inte lägger upp dem här vad ska jag då göra med dem??
 
 
Efter frågestunden var det dags för signerings-delen av den här boksigneringen! De skickade upp oss på scen rad för rad med våra böcker redo. Det var upproddat ordentligt, när jag började närma mig frågade en som jobbade där om jag ville ha en bild med de också, och när jag sa ja så tog han min väska och ställde den vid andra sidan bordet så den inte skulle vara i vägen, och sen tog han min telefon och var förberedd på att ta bilder. Jag gick upp, hälsade, sa hur taggad jag var på att läsa boken, de frågade om mitt namn och var det kom ifrån (klassiker). Sen kommer jag ärligt talat inte ihåg vad mer vi sa, det var ju ett par veckor sen nu, oops. Men sen tog vi en bild i alla fall, jag fick tillbaka min telefon och min bok, tog min väska på vägen ut, och gick ut ur byggnaden igen med min alldeles nysignerade bok, hihi.
 
 
Nu behöver vi ju inte haka upp oss på hur muppig den här bilden är. Det är inte lätt att se fin ut när man liksom ska luta sig fram vettni. Men där är den!
 
Jag har fortfarande inte läst boken, så jag kan inte säga något om den, men den verkar riktigt mysig! Jag ska nog spara den tills det är lite mer höstkänsla här i New York, då boken i sig är väldigt höstig, så jag vill ha rätt stämning när jag läser den. Den handlar om två vänner som jobbar på en pumpkin patch varje höst tillsammans, och nu ska de spendera sin sista höst där innan de båda börjar på college, så de bestämmer sig för att göra något ordentligt av den sista tiden!
 
 

Kommentera