En kväll i Philadelphia

Efter att Tove hade åkt hem igen fick jag några dagar till ledigt, så jag bestämde mig för att boka en liten trip till Philadelphia! Så på tisdagen begav jag mig till busstationen för att åka dit. Först och främst var det en 100 gånger smidigare bussresa än till Washington, denna gången avgick vi i tid, och var framme i Philly en halvtimme tidiigt! Halleluja!
 
Jag promenerade till mitt hostel, det låg bara 30 minuter bort, checkade in, och bestämde mig sedan för att ta en liten promenad och käka middag någonstans innan kvällsaktiviteten på hostelet. Just det här boendet hade aktiviteter varje kväll, som alltid inleddes av happy hour där man fick en gratis öl, så detta tänkte jag ju självklart delta i för att få träffa lite folk. Men det var ändå några timmar kvar tills dess, så jag begav mig som sagt ut med kameran för en liten promenad. Så här är lite random bilder på Philadelphia.
 
 
Kolla vad mysig liten stad va? Jag köpte mig lite middag på ett falafel-ställe, och begav mig sedan tillbaka till hostelet lagom till happy hour! Jag började direkt prata med lite folk, och nu ska ni få höra, i princip alla människor på det här hostelet var ungdomar som precis hade jobbat på summer camp i USA, och nu hade ett par veckor kvar på sitt visum för att resa runt! Jag lovar, varje gång en ny person anslöt sig och någon frågade varför hen var i USA var svaret "I just came from camp". Visste inte ens att detta var en grej, men jodå, det är det! De hade varit i hela landet, har fått höra alla möjliga spännande historier om hur det är att jobba på summer camp i USA, och har fått en massa dumma idéer för framtiden...
 
Hostelets aktivitet för kvällen var gratis salsa-lektioner, vilket jag helt ärligt inte var jättetaggad på, men det visade sig att salsa-lektionerna hölls i en bar typ, och för att komma in på baren är man ju tvungen att vara över 21 år, och vi var typ totalt 3 personer som var över 21 där, så istället drog de ner oss till Spruce Street Harbor Park, en så kallad "urban beach", ett område nere vid vattnet som hade känslan av en boardwalk, med massa mini-barer och solstolar, och alla träd var dekorerade med superhäftiga ljus-dekorationer!
 
 
Efter lite häng där kände jag mig ganska seg av någon anledning. Hade ju inte haft världens jobbigaste resa dit, och hade haft en lugn dag, men jag kände liksom inte för att vara ute, så jag bestämde mig för att promenera hem igen, och jag är faktiskt riktigt glad att jag gjorde det! Fick en ordentlig natts sömn och var så redo för kommande dagar i Philly, som kommer få sina egna inlägg snart!

Kommentera