Disney World Dag 2

Andra dagen på Disney World spenderades också i Magic Kingdom, för att ta igen det jag hade missat första dagen. Först tog jag faktiskt sovmorgon, kände att jag behövde det och visste ju att jag inte riktigt skulle få tid att ta sovmorgon de andra dagarna, så eftersom Magic Kingdom var enda parken jag skulle vara i mer än en dag så blev det så! Jag hade ju hunnit med de flesta karaktärer dagen innan, men det blev ändå ett par, annars spenderade jag större delen av dagen med åkturer, som jag ju inte hade gjort så mycket dagen innan. 
 
 
Jag började med att titta in hos Rapunzel, som, ja, jag träffade dagen innan, men jag tittade in igen ändå för kön var inte så lång när jag gick förbi! Pascal hade visst sprungit iväg och gömt sig i slottet, fick jag höra, så jag lovade hälsa att Rapunzel letade efter honom om jag såg honom.
 
 
Och då fick jag även träffa Tiana igen. Vi pratade om bakning, Tiana blev så glad när jag sa att jag tycker om att baka!
 
 
Sen, SEN, nu ska ni få höra om antagligen det roligaste som hände mig under hela resan. Jag begav mig till en liten hörna av Magic Kingdom som är utrustad att se ut lite som byn i Skönheten och Odjuret. Där skulle nämligen Gaston stå och träffa folk, och det lät ju kul tänkte jag. När jag kom dit hade de dock stängt kön, karaktärerna är ju inte ute en hel dag i sträck. De som är utomhus brukar stå ute i en halvtimme ungefär, sen går de in och tar en paus en stund, och sen kommer ut igen i en halvtimme, osv, osv, och en stund innan de ska gå på paus så stänger de kön för att den inte ska bli för lång, och så öppnas den igen en stund innan karaktären kommer tillbaka. Så när jag kom dit var alltså Gaston fortfarande ute, men kön vad stängd. Så jag bestämde mig för att gå och sätta mig någonstans och läsa en stund innan kön öppnade igen och jag kunde gå och ställa mig. Så jag satte mig på någon liten mur med min bok och började läsa, inget konstigt med det. Ett par minuter går, och sen hör jag någon skratta, så jag tittar upp, och då är Gaston påväg mot mig, han behöver nämligen gå förbi mig för att komma till där han tar sin paus. Han tittar på mig, hånfullt, skrattar, och säger "That's a terrible life decision", och pekar mot min bok. Och jag blir så chockad så säger ingenting, bara stirrar medan han fortsätter skratta och går förbi, för att sedan försvinna in genom en dörr. Och de på bänken bredvid mig börjar skratta och tittar på mig och jag tittar runt och vi alla bara ???? Vad i HELA friden hände precis??? Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Och sen var jag ju tvungen att komma på vad jag skulle säga till honom senare när jag skulle träffa honom, för det där kan han ju faktiskt inte få komma undan med. 
 
Ytterligare några minuter gick, och sen gick jag bort till Gastons kö som hade öppnat, och istället för att lägga tillbaka boken i min väska hade jag ju såklart den i fast grepp. Så fort det var min tur och jag gick fram till honom säger han "Oh look, it's the girl I insulted earlier!", och sen vänder han sig mot fotografen och ropar "Deb! I insluted this girl earlier! She was reading, absolutely dreadful." och nu tittar ju alla runtomkring på oss för de vill höra vad i hela friden som händer. Han vänder sig tillbaka till mig och frågar varför jag då sysselsatte mig med den här "absolutely dreadful" aktiviteten, och jag förklarar att jag tycker om att läsa, och du vet, man blir ju smart av att läsa, så det märks att du inte läser särskilt mycket :) Då sa han att jag inte kan få honom att må dåligt, men han kan få mig att må dåligt för att "I will NEVER be with you, but in the photo, it looks like I'm with you." Jag svarade "I don't want people to think that I'm with you", varpå han frustade och sen skrek till fotografen att han var redo. Och som en slutkläm frågade han om jag ville ta på hans bicep (??) jag sa näe :) och han berättade att nu var jag tredje personen på raken som inte ville ta på hans bicep, han hade verkligen den värsta dagen. Så ja, det hände. Det glömmer jag inte. Speciellt inte då personalen som jag bad ta bild med min telefon, FILMADE nästan hela konversationen efter att hon märkte vad vi pratade om. Så ja, jag har en film av hela mötet. Min käraste ägodel.
 
 
Kan vi diskutera bilden här uppe till vänster? Så oimponerad. 
 
 
Sen tittade jag förbi Merida, och återigen ja, jag hade ju träffat henne dagen innan också, men kön var relativt kort och jag var inte så nöjd med mina bilder, så jag tänkte ge det ett försök till! Så fort jag kom fram utbrast hon "You were here yesterday! But you were wearing a green skirt!" och jag avled på plats och ligger nu begraven på Disney World, om någon undrade varför jag inte kommer hem. 
 
 
Sen var det dags att ta lite ordentliga bilder på slottet, för det var eftermiddag och molnigt och alldeles fantastiskt ljus!! Här var målet att få bilder på mig själv framför slottet, vilket ju inte är det lättaste när man reser själv, men jag frågade ett par människor (typ fyra stycken tror jag? jag behövde alternativ ju) om de kunde ta bilder, och fick såå många fina bilder! Främlingar är ganska bra ibland faktiskt.
 
 
Tjusigt va?
 
 
Sen köpte jag mig en pineapple dole whip, en klassiker när det kommer till Disney-snacks. Förjävlig bild för nu var det ganska mörkt, men jag behövde bildbevis. Svingod var den. 
 
 
Ett par åkturer, It's a small world, en klassiker som alltid har superlång kö, som jag mest tyckte var obehaglig. Massa dockor av små barn som sjunger samma sak om och om igen med väldigt pipiga röster? Nej tack. Och så en gammal hederlig karusell. Jag åkte såklart massa fler åkturer under dagen, men inga jag tog bilder på. Men jag hann nog med de flesta som jag var intresserad av!
 
 
Tittade på fyrverkerier.
 
 
Och sen sa jag hejdå till Magic Kingdom. Gud så konstigt. Tre dagar kvar på Disney World, men skulle inte få se slottet igen. Egentligen hade jag velat ha Magic Kingdom första och sista dagen, men tyvärr gick inte planeringen ihop, så det blev så här. Inte för att jag ska klaga, jag hade det ju rätt bra ändå.

Kommentera